tirsdag den 22. august 2017

Case

Vi får til opgave at lave en case med udgangspunkt i vores hverdag.

Case:
Vi begynder dagen med at give eleverne en kort introduktion til funktionerne i AutoCad og derefter udleverer vi et oplæg til en palle som de selv skal tegne i programmet og senere bruge som "fundamentet" til deres hus projekt.

Klassen er på 24 elever og det viser sig hurtigt at eleverne generelt har svært ved at koble teori til praksis, det er vanskeligt at nå rundt og hjælpe alle elever med samtlige problemstillinger.

Hvad og hvorfor?:
Jeg vil gerne undersøge hvordan jeg tilrettelægger min undervisning på en sådan måde at jeg undgår at eleverne går i stå, fordi jeg ikke kan nå rundt til alle 28 elever på en gang?

Hvordan?:
Man kunne prøve at screene klassen for elever med "gode" og "mindre gode" it færdigheder.
Man kunne evt. gøre brug af det såkaldte "Line Game" som Hanne introducerede for os tidligere i dag. Efterfølgende kunne man så inddele eleverne i makkerpar således at de havde bedre mulighed for at hjælpe hinanden med de værste start vanskeligheder.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar